“Moje motivace do budoucna? Rozhodně se začít učit slovíčka.”

(Míša Jagusztynová, 3.S)

Projekt Comenius, Encounters in time, odstartoval svůj druhý ročník výměnným pobytem v Madridu. Dne 16. října dvacet studentů bilingvního studia odletělo do tohoto nádherného hlavního města Španělska, aby zde strávilo jedenáct dní naplněných nejen prací, ale také poznáváním a zábavou.

Nervozita a těšení, to byly naše první pocity. Po několikahodinovém cestování jsme se dostali do školy IES Ciudad de Jaén, kde už na nás čekali naši noví kamarádi se svými rodiči.

V následujících dnech jsme se společně věnovali práci na projektu zaměřenému na téma španělské občanské války. V samotném Madridu jsme navštívili například Muzeum královny Sofie, kde jsme viděli nejznámější Picassovo dílo Guernica, studentské koleje, kde pobýval Salvador Dalí nebo Luis Buñuel, poznali jsme Madrid 30. let. Po stopách španělské občanské války jsme se také vydali do pohoří Guadarrama, kde jsme prolezli bunkry a zákopy té doby, nebo do Toleda, kde jsme navštívili vojenské muzeum. Srdečně nás uvítali na radnici v Brunete, kde nám místní historik vyprávěl o jedné z největších bitev a také nám ukázal místa bojů.

Samozřejmě jsme během našeho pobytu nežili pouze projektem, ale měli jsme také možnost zjistit, že Španělé jsou sympatičtí lidé, kteří si nedělají hlavu ze spousty věcí, jež nás dovádějí k šílenství. Jsou uvolněnější, veselejší, přátelštější, neváhají pomoct a také, co se vztahů ve třídě týká, máme se od nich co učit. Nikdy nikam nespěchají a jejich mottem je: “co můžeš udělat mañana (zítra), udělej pasado mañana (pozítří)”.

Celá návštěva uběhla jako voda a následovalo smutné loučení na letišti. Uvědomili jsme si, že i když se španělštinu učíme poměrně krátkou dobu, spoustu jsme se toho už naučili a v běžném životě se docela dobře domluvíme.

A jak pobyt motivoval moje spolužáky?

“Tak motivací do budoucna je, aspoň pro mě, změnit trochu příštup k naší třídě a snažit se více stmelit kolektiv, abychom byli více jako tým než jako jednotlivci. Španělé jsou názornou ukázkou toho, že toho lze opravdu dosáhnout.” (Veronika Matraszek, 3.S)

“Měli jsme možnost ujasnit si, zda bychom byli nebo nebyli schopni eventuálně se do této země odstěhovat nebo v ní z určitých důvodů pobývat. A také projekt dodal studentům patřičnou motivaci ke studiu španělského jazyka.” (Martin Riedl, 4.S)

Taktéž se nabízí otázka - co jsme si díky projektu uvědomili?
“Díky projektu jsem si uvědomila, že bych se měla více učit. A že život je těžký všude.” (Kamila Juřenová, 3.S)

Noví přátelé, nové lásky, nové poznatky o španělské občanské válce... Každý z nás si z projektu odnesl něco jiného. Jedno máme ale všichni společné - byly to nezapomenutelné okamžiky, které si budeme pamatovat do konce života. A jenom pro pořádek: i když se nám ve Španělsku líbilo a většina z nás se tam určitě bude chtít zase někdy vrátit, tak vlastní postel je vlastní postel, a proto se nás všech dvacet zase vrátilo domů.

Zdeňka Ciencialová, 3.S

Kontakt

Gymnázium Hladnov a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Ostrava, příspěvková organizace

Hladnovská 1332/35
710 00 Slezská Ostrava

Telefon: 596 241 073
E-mail: gymnazium@hladnov.cz
Web: hladnov.cz

Č.ú.: 14639761/0100
IČ: 00 842 753
ID datové schránky: v2wyu8n

Moravskoslezský krajlogo ostrava logo rsbp logo OP VK logo eduin Logo Evropská jazyková cena Label logo Oxford logo Erasmus

logo doe logo etwinning

 Logolink png